header bg 2

Daha Fit bir Görünüm için Değiştirmeniz Gereken Yeme Alışkanlıkları

Daha Fit bir Görünüm için Değiştirmeniz Gereken Yeme Alışkanlıkları

Daha Fit bir Görünüm için Değiştirmeniz Gereken Yeme Alışkanlıkları

İdeal porsiyonlarda yemek yediğiniz halde istediğiniz fit görünümü koruyamamaktan şikayetçiyseniz bu yazımız tam size göre! Kilo vermek veya diyet uygulamak istiyorsanız mutlaka bir beslenme uzmanına danışmalısınız. Ancak temel olarak daha sağlıklı bir beslenme düzeni edinmek isterseniz, aşağıdaki tavsiyelerimiz ilginizi çekebilir.

Lifli Gıdalar Tüketin:

Lifli gıdaların faydaları saymakla bitmez! Açlığı bastırarak tokluk hissi yarattığı için lifli gıdalara porsiyonlarınızda sıkça yer verebilirsiniz. Lifli gıdalara örnek olarak Brüksel lahanası, yeşil yapraklı sebzeler, brokoli, yeşil fasulye, salatalık, soğan, kereviz, domates gibi yiyecekleri sayabiliriz.

Diğer yandan sıkça yaptığımız hatalardan biri de meyve ve sebze tüketimini atlamaktır. Sebzeleri damak zevkinize uygun bir salata veya zeytinyağlı bir sebze yemeği şeklinde tüketebilirsiniz. Meyveleri ise meyve suyu olarak değil, posası ile tüketmek daha uygun olacaktır.

Su Tüketimini İhmal Etmeyin:

Hedef daha fit bir görünüm elde etmek ise, su içmenin öneminden bahsetmeden geçmek olmaz. Yediklerimize ne kadar dikkat edersek edelim sağlıklı bir hayat ve sıkı bir vücut için yeterli miktarda su içmeyi ihmal etmemek gerekiyor. Uzmanlar yetişkin bir insanın günde ortalama 2- 2.5 lt su içmesini uygun bulurken olması gerekenin çok üzerinde su tüketmenin de zararlı olabileceğini belirtmek isteriz. Su tüketimi metabolizma hızını destekleyeceğinden hayal ettiğimiz vücuda kavuşmanın da ötesinde; sağlıklı bir yaşam sürebilmek için su içmeyi ihmal etmemeliyiz.

Lokmalarınızı Yeterince Çiğneyin:

Bu alışkanlık, kilo vermeye çalışan pek çok kişi tarafından bilinir. Yemeği hızlı yemek doyduğumuzu fark etmemize engel olabiliyor, bu nedenle genellikle lokmalarımızı yeterince çiğneyerek yutmamız ve yemeği olabildiğince ağır yememiz tavsiye edilir.

Diğer yandan ekran karşısında yemek yemek veya yemek yerken telefonla konuşmak gibi eylemlerde ne kadar fazla yediğimizi fark etmemiş olabiliyoruz. Özellikle ana öğünleri televizyon veya bilgisayar karşısında yememek, yemek için konsantre bir zaman ayırmak porsiyon kontrolüne yardımcı olacaktır.

Kalori Hesabı Yapmayı Öğrenin:

Az yediğim halde kilo alıyorum diyorsanız, yediklerinizin kalorilerini gözden geçirme zamanı gelmiş olabilir. Fındık, fıstık veya badem gibi tüketilmesi tavsiye edilen yemişlerin dahi, olması gerekenden fazla tüketilmesi kilo almanıza neden olabilir. Vücut değerlerinize göre ne kadar kaloriye ihtiyaç duyduğunuzu tespit ederek düzenli olarak tükettiğiniz yiyeceklerin kalorilerini kontrol edebilirsiniz. Bunun dışında şeker ve karbonhidrat oranı gibi girdilerin de dengeli tüketilmesi mühim. Eğer bu hesapları yapmakta zorlanıyor ve işin içinden çıkamıyorsanız bir beslenme uzmanına giderek vücut ölçümlerinizi yaptırabilir, kendisinden ideal beslenme programınızı çıkartmasını isteyebilirsiniz.

Diğer Yazılar
[3d-flip-book id=”21610″ ][/3d-flip-book]
[3d-flip-book id=”21610″ ][/3d-flip-book]